El dimarts trenta va tenir lloc la presentació del tema 2 de l'assignatura, La competència digital del professorat. Model TPACK, per part del grup 2.
Aquesta unitat es centra en el paper que el docent ha
de desenvolupar a l’hora d’emprar les tecnologies a l’àmbit educatiu. En
relació amb aquest aspecte, és fonamental que el docent tinga una adequada formació
i certa fluïdesa amb el domini de les TIC, és a dir, el docent ha de ser
competent tecnològicament per a poder educar als seus alumnes en termes tecnològics.
No obstant això, entre els problemes que es troben a l'hora d'emprar les TIC a l'àmbit educatiu, està l'escàs coneixement dels docents sobre les noves tecnologies. Per això, es va platejar el model TPACK, amb el qual es pretenen interrelacionar el coneixement tecnològic, el coneixement pedagògic i el coneixement dels continguts. D'aquesta manera, fent ús del model TPACK, el docent podrà emprar les tecnologies amb sentit, ja que les utilitzarà per a presentar contiguts curriculars i, al mateix temps, tindrà en compte el fonaments i orientaciones de les teories pedagògiques.
Des de el meu punt de vista, considere que la implantació d'aquest model es molt necessari, ja que avui en dia continua existint una gran desconexió a l'àmbit pràctic de l'educació. Això es contradiu amb les pedagogies constructivistes, com el aprenentagte significatiu, el qual ressalta la importància de que els coneixements previs dels alumnes es relacionen amb els nous que se'ls presentan, ja que sol així l'aprenentatge serà efectiu, real i durador en el temps.
Model TPACK
No hay comentarios:
Publicar un comentario