Treball a l'aula (Dijous, 27 de setembre de 2018)

El passat dijous vint-i-set de setembre vam dedicar tota la classe a treballar amb els nostres grups. En un principi, el professor va proposar que treballarem el tema de teoria, ja que els tenim que elaborar nosaltres mateixos i explicar-los a l'aula. El fet de tindre unes quantes sessions per a tractar-los podia ser de gran ajuda, perquè, així, podíem consultar dubtes directament amb el docent.

No obstant això, al final, cada grup va ser qui va decidir si posar-se amb el tema de teoria o avançar en la pràctica dos. Al meu grup ens vam decantar per dedicar mitja classe a treballar la teoria i posar idees i reflexions en comú i, l'altra mitja a terminar de concretar els exercicis de la segona pràctica.

Aquest matí, cercant a internet informació en relació amb les TIC, em vaig trobar amb una notícia titulada "Colegio Alameda de Osasuna, un proyecto educativo basado en la filosofía STEM" (https://www.interempresas.net/Tecnologia-aulas/Articulos/222154-Colegio-Alameda-de-Osuna-un-proyecto-educativo-basado-en-la-filosofia-STEM.html). Aquest títol va cridar la meua atenció i vaig cercar què era això de "STEM". Resulta que és un tipus de metodologia que defensa un aprenentatge integrat de totes les disciplines científiques i de forma activa, manipualtiva i constructivista. Com em va semblar molt interesant, vaig continuar llegint.

Aquest colegi està treballant en la integració de la tecnologia en el procés d'aprenentatge, des de els dos anys fins a segon de batxillerat. Vull descatar dos idees que me han paregut molt interessants. En primer lloc, aquest colegi aposta per ensenyar als alumnes a utilitzar de forma correcta i efectiva els dispositius i eines digitals, com per exemple com escriure un correu electrònic, com fer una presentació o com prevenir perills a les xarxes socials. Això em sembla molt important, ja que s'estan ensenyant aspectes bàsics sobre la vida cotidiana i el dia a dia. A més, és fonamental que els nens i nenes aprenguen aquestes coses bàsiques (escriure un correu, fer una presentació), ja que després els demanaran que el facen. I, per un altre costat, m'ha sorprés molt que utilitzen la robòtica per a introduir a l'alumnat d'infantil al món de les TIC i que aquesta servisca per a desenvolupar el seu pensament metmàtic, la fonètica inglesa o la psicomotricitat. En definitiva, ems embla un molt bo exemple de metodologia STEM.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Què és UN PETIT MÓN DIGITAL?

Benvinguts i benvingudes a aquest PETIT MÓN DIGITAL!

Benvinguts i benvingudes a aquest petit món digital!  Jo sóc Laura Ruiz Amat i hem faré càrrec d'aquest bloc, el qual està relacionat...

A aquest bloc parle de...