Presentació Tema 10: Utilització educativa del so: els podcast, la música i la ràdio (Dijous, 22 de novembre de 2018)

El passat dijous vint-i-dos de novembre va tenir lloc la presentació del tema 10 de teoria, La utilització educativa del so: els podcast, la música i la ràdio. Cal destacar que l'exposició va ser prou interessant i els companys la van fer molt amena i entretinguda.

Em va cridar l'atenció el terme de podcast, ja que encara que l'havia escoltat alguna vegada no sabia exactament de què es tractava, peró la meua sorpresa va arribar quan vaig decobrir què és en realitat un podcast. Dic que em va causar sorpresa perquè els vaig utilitzar a una assignatura a l'institut però no sabia que s'anomenavan així. 

D'altra banda, em va agradar molt com van relacionar la presentació amb continguts que van estudiar el curs anterior a l'assginatura d'expressió musical. Pense que aquesta és una forma de cridar la nostra atenció, ja que s'està partint d'un coneixement proper a nosaltres i que ja tenim interioritzat. També em va sorprendre l'ús de la ràdio a l'Educació Infantil, ja que és una pràctica educativa que no sabia que es feia amb l'alumnat d'aquesta etapa educativa.

L'ús educatiu del so em pareix una pràctica molt interessant i, a més, està molt present a les aules encara que moltes vegades va acompanyat per la imatge, sobretot en les d'Infantil. No obstant això, crec que a l'aula d'Infantil pot ser un poc complicat treballar algú contingut només midjançant el medi auditiu, ja que l'alumnat pot presentar problemes a l'hora de mantindre l'atenció i no evadir-se o també dificultats per a comprendre d'on ve eixe soroll. Axí que considere que és un recurs que hauríem d'anar introduint poc a poc, primerament amb gravacions molt curtes i cada vegada allargar-les un poc més. De la mateixa manera, seria convenient que no abuséssem dels vídeos, sinó que hem de combinar el suport auditiu i visual amb un només auditiu.

                                             Imagen relacionada

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Què és UN PETIT MÓN DIGITAL?

Benvinguts i benvingudes a aquest PETIT MÓN DIGITAL!

Benvinguts i benvingudes a aquest petit món digital!  Jo sóc Laura Ruiz Amat i hem faré càrrec d'aquest bloc, el qual està relacionat...

A aquest bloc parle de...